tisdag, december 01, 2015

Mina frågor och svar från gårdagens artistchatt

Vill ni läsa hela chatten med alla frågor från fansen klicka HÄR så kommer ni till den sparade chatten

Viktor Frisk

Hej Viktor! Kul att ni är tillbaka. Kommer du i år igen dra iväg på en hemlig charterresa?
Jag älskar att du kommer ihåg det här! Hahah. Nästa år ska jag åka på resa men det kommer bli tidigare den här gången och mer uppstyrt! Haha!

Dolly Style

Hej Dolly Style! Hur kommer det sig att två av tre medlemmar bytts ut?
Olika anledningar, men man kan säga att båda kände att de ville gå vidare med nya äventyr. Polly hade ett rockband som hon ville satsa allt på. Nya Polly är inte så rockig.

Hur har medlemsbytena påverkat er musik och sammanhållning?
Vår musik här ungefär samma, men nu är vi tre starka som verkligen vill köra fullt ut, och det har gjort oss ännu starkare.

After Dark

Hej, kul att After Dark ställer upp igen! Vad har du för förväntningar inför din tredje medverkan i Melodifestivalen?
Hej! Att det ska gå bättre än sist, för då åkte vi ut i semifinalen. Så nu gäller det att gå till final, annars jävlar!

Vad har du för ”schlagerfavoriter” bortsett från dina egna bidrag?
Svårt Det finns så många som varit bra på olika sätt, men allt som Lena Philipssn gjort gillar jag. 

Pernilla Andersson                                                           

Beskriv din låt med tre ord.
Skit bra låt! Haha. 

Kommer du ha ett lika avskalat nummer som sist då du deltog med ”Desperados”?
Ja, jag kommer att ha med en väldigt vacker harpa.

Krista Siegfried

Hej Krista, är såå exalterad över att du ska vara med! Var på plats i Malmö och såg ditt fantastiska finska bidrag live. Kommer vi att få se ett lika sprakande nummer av dig i Melodifestivalen?
Hej! Jag älskar scenshower, så det kommer nog att bli ett fint nummer. Men det är inte planerat än. 

Lisa Ajax

Vilka är dina musikaliska förebilder i Melodifestivalsammanhang?
Carola hade jag när jag var yngre. Nu är det så blandat i Mello, men Carola är fortfarande den som jag sett upp till mest.

 

Swingfly feat. Helena Gutarra

Är detta första gången som ni jobbar tillsammans?
Nej, vi har jobbat med mina gamla producenter, men de låtarna kom aldrig ut. Det här är först gången vi sjunger ihop, för tidigare var vi inte i stuion samtidigt. /Swingfly Första gången vi sågs var i Aspudden. /Helena

Mimmi Werner

Din far var ju med som låtskriver till båda Sate of dramas bidrag, finns det några likheter med dessa två bidrag och ditt?
Det finnsfaktiskt inga likheter. Jag sysslar ju med country, så det är långt ifrån.

Vart har du fått dit musikalutbildning?
Jag gick i Lund på dans/musikal.

SaRaha

Hur kommer det sig att du vuxit upp i Tanzania?
Mina föräldrar flyttade dit när jag var två för att min pappa startade en bokhandel i en liten småstad där. Han åkte dit när han var 19-20 och blev förälskad i landet och ville tilbaka.

 Hur är det att gå från att vara en erkände artist i Tanzania till att "börja om på nytt" här i Sverige?
Jättespännande! Det är spännande att vara på väg och jättekul att få göra det igen. I Tanzania blir jag igenkänd av musikintresserade om jag går på gatan. Särskilt eftersom det är mycket fokus på videor, här hör man ju mycket på radio.

Hur tror du att din låt skulle stå sig i Eurovision?
Den har tillräckligt mycket energi och är tillräckligt unik för att fånga mångas uppmärksamhet, jag tror att den kan vara hundra procent där.

Eclipse

Har ni någon gång upplevt Melodifestivalen live?
Nej, bara på TV.

 

Patrik, Uno & Tommy

Hur kommer det sig att ni tre slagit ihop er till 2016 års Melodifestival?
Vi gjorde en sommarturné, det här är fortsättningen på en resa som vi började för ett år sedan!

Om ni jämför varandras tidigare bidrag i Melodifestivalen, vilken är då era favoriter? Ni får inte säga era egna bidrag!
Jag tycker att God Morgon med Uno är en kanonlåt. /Tommy Håller med. /Patrik Jag gillar En dag och Faller du faller jag. /Uno

Vill ni vinna eller är ni med bara för skoj skull?
Vi är med för att det är så roligt att vinna! Nej, vi är med för att vi har en låt och det är roligt att sjunga, men man måste vara beredd på att vinna. Om man förlorar spelar det inte så stor roll, för man kan inte styra hur folk ska rösta. Man måste utgå från sig själv.

 

Frans

Du tillsammans med gruppen Eclipse är den fjärde deltävlingens enda debutandet. Är det något som påverkar dig?Nej, jag ser inte det som något. Kanske är det bra, kanske dåligt. Det kanske blir en liten överraskning om vilken stil som jag ska göra. Alla människor har en förväntning.

Får du din röst hörd i låtskrivandet bland de erfarna låtskrivarna du jobbat med i detta bidrag?Absolut, vi har byggt ut låten lite från en grundtanke som jag hade, så det är min låt. Jag känner att jag får bestämma ganska bra hur jag vill. 

Vem/vilka är dina musikaliska förebilder?Som liten Bob Marley, när jag inte kunde sova eller var stressad eller på dåligt humör brukade pappa sätta på det så blev jag lugn. På senare år har jag studerat honom och se vem han var, och han som artist och personlighet är något som jag tycker är underbart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar