tisdag, juni 25, 2013

Löpträning och etiketter

Nu har jag varit ute och sprungit två morgnar i rad. Herregud så gött det är! Även om jag "bara" springer 3 km så gör det sån skillnad, vilken start på dagen. Jag vill inte springa längre än så, speciellt nu i början. Dels pga tiden, om jag vill springa längre så måste jag kliva upp ännu tidigare och det är en kompromiss man får göra. Jag vill ju inte vara slutkörd innan arbetsdagen är slut, och vill ha ork kvar för ev ännu ett pass på eftermiddagen. Sedan har jag hört/sett/läst att 30 min pass är perfekt för morgonen. Okej, nu springer jag kanske inte 3km 30 min, snarare 20-25 min. Men det går lite segare på morgonen, och det är inte jag tänker haka upp mig vid. Jag menar, tänk efter, klockan ringer 6.25 och slänger jag på kläderna och sticker. Jag är ute och springer senast kl 6.30. Då är man ganska nyvaken. Men det sjuka är att jag vaknar INNAN klockan ringer! Idag låg jag och drog mig från kl 6.00. Men jag klev upp innan klockan ringde så idag var jag ute tidigare och var inte lika nyvaken som igår.

Oj, jag hade tänkt skriva så mycket mer om löpningen! Men jag har en princip att inte skriva för långt, för då kanske folk tappar intresset. Hellre flera korta inlägg. Så nu går jag vidare till nästa punkt:

Mitt smyckesmärke TrixieLine är på uppsvinget just nu. Har lagt ner mycket tid sedan skolavslutningen för att komma igång ordentligt med det hela. Jag känner att nu börjar jag bli redo för att "komma ut" på marknaden. Önskar bara att smyckestillverkningen gick liiiite snabbare. Men man ska inte stressa sånt. Imorgon ska jag åka till Skärhamn och sätta mig för att knåpa ihop lite halvfärdiga smycken samt göra nya. Igår satt jag och klippte och klistrade lite etiketter som är personligt för varje smycke. Jag gillar det där klipp och klistra känslan och jag ville använda mig utav enkla ord för att på någon sätt visa min känsla för varje smycke. Det var sjukt kul när man gjorde det! Det kändes som att varje smycke verkligen har en egen personlighet och själ. 


Såhär ser etiketterna ut. Just den här hör till ett halsband som jag ÄLSKAR! Hade nog helst behållit den själv egentligen...

Puss o kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar