torsdag, augusti 02, 2012

Efterrapportering - Skansen!

Tisdag 31/7 2012

Steg upp klockan 8 för att en timme senare bli hämtad av Sabina och hennes syster. vi skulle dra en dagstur till Huvudstaden och Allsång på Skansen. Bilfärden dit gick bra, så skönt att få träffa såna fina vänner :-) På tre timmar var vi i Stockholm och Djurgården men då kom nästa problem. Parkering... Otroligt hur få parkeringsplatser det finns på Djurgården! Det är seriöst ett skämt. Chansen är större att Björn Ranelid slutar fejktana sig än att hitta en parkeringsplats på Djurgården... Men efter många om och men, några motorstopp och ett antal cirkulationer hitta vi en! Glädjen går ej att beskriva...

Så klockan 13.00 placerade vi oss på andra raden. Sabinas lillasyster Sandra räknade senare ut att vi stod upp i totalt 7 timmar. det ni!

Lite repetitioner fick se se, ett antal regndroppar och jag fick vara närmare Måns än jag någonsin varit! När sedan livesändningen började var det strålande sol och alla var på toppenhumör!

Men det vi väntade på var Darin och han var helt magisk! Sån fin pojke det där. Mina ögon var i paradiset. Först Adrian i eldkvarn (den unga killen i bakgrunden) sedan mums mums Måns och sist Darin. Vilken dag!

Sedan bar det hemmåt igen, endast ett litet donkenstopp och middag (perfekt uppladdning inför skolan som börjar snart igen) sedan sov jag hela vägen hem. Kl 1 klev jag innanför dörren hemma och klockan 6 var det dax att stiga upp och gå till jobbet. Men vad gjorde det? Jag hade det ju så kuuuul! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar