tisdag, oktober 07, 2014

Här är jag idag

Nu är jag klar med skolan. Har varit det ett tag nu om vi ska vara noga. De åren ligger bakom mig. Även om jag alltid kommer se mig själv som en elev till livet där man varje dag ser och lär och utvecklas så kommer jag antagligen aldrig mer spendera en längre period bakom "skolbänken". Eller jag kan se att jag går in på heltid som elev till kanske en koreograf, eller kortare utbildning men jag har nu avslutat ett otroligt stort kapitel av mitt liv. När jag var 6 år gammal började jag på Idenorsskolan och inför varje terminstart efter det har jag vetat vart jag ska gå. grundskolan, högstadiet, gymnasiet, folkhögskolan, Kulturama och Balettakademien. 

Även om de tre sista utbildningarna har inneburit mycket stress och en känsla av att inte veta vart man ska så har jag alltid vetat att jag skulle börja en utbildning till hösten. Nu är jag 24 år gammal och är vid vägskäl i mitt liv jag aldrig trodde skulle komma. Nu är jag ju på riktigt vuxen. Jag är arbetslös, har byggt upp mitt egna hem och bär allt ansvar för vad som händer med mitt liv. 

Jag trodde att jag skulle vara livrädd inför denna insikt och inte palla, men jag känner ett otroligt lugn. Mycket har jag min kära Jens att tacka. Han är min otroligt stabila klippa som gör det möjligt för mig att inte behöva känna press och ta ett så kallat "brödjobb" bara för att betala min del av hyran. Jag är så redo för detta. Jag är livrädd, det kan jag erkänna, jag är så rädd för att bli nekad de jobb jag lever för. Som fått mig att satsa på ett liv som dansare, men satsar jag aldrig så kommer inte heller den där drömmen att slå in. 

Så nu kör vi. Det här är Zara Zeidlitz, professionell dansare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar