onsdag, oktober 29, 2014

Norrdans håller audition i februari!

Danskompaniet Norrdans, baserat i Härnösand, öppnar sedvanligt en gång om året portarna och kallar till audition inför kommande säsong. Dock är dörrarna bara halvöppna då de precis som de flesta större moderna kompanier och operahus föredrar att varit yrkesverksam dansare i minst tre år. Vilket jag inte har om man ska vara noga... Men jag rekommenderar alla sugna att söka! Norrdans är ett kompani som verkligen behövs. Norrland blir lätt bortglömd på kulturkartan och tack vara Norrdans håller den sig vid liv och allt underbart arbete de gör är av allra högsta klass! Norrdans var det första moderna kompani jag kom i kontakt med och jag föll pladask för vad de gjorde, och även om jag numera försöker inrikta mig mot en annan ända av dansmarknaden finns det allt en liten del kvar av mig som vill söka mig till Norrdans.

Via länken kan ni läsa om hur man ansöker och vad mer man behöver veta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar