onsdag, oktober 29, 2014

Tack för att du kom. Du var så duktigt. Men vi vill inte ha dig...

Japp. Alcazar-audition idag. Det var riktigt roligt. Koreografin var inte allt för svår, grym musik och självaste Alcazar satt i juryn. Men nej, det blev ingen succé denna gång. Blir inte kallad till callback nästa måndag.

Audition var på House of shapes på Hornsgatan i Stockholm och dagen såg ut som så att det var inskrivning från kl 9.00. Då fick man sitt auditionnummer, mitt blev 176. Sedan kl 10.00 blev vi indelade i två gruppen där första gruppen fick först vara med koreografen och lära sig koreografin  medans den andra gruppen, som jag ingick i, fick vänta på vår tur. dock kunde vi se vad dom lärde sig för danssalen var en enda stor glasbur så självklart stod man där och kollade! klockan var kanske 10.45 när vi fick komma in i salen och lära oss koreografin. En halvtimme senare var det dags att få visa upp sig för juryn. då fick i grupper om ca 8 st gå in till juryn och köra igenom koreografin 4 gånger. Denna del av dagen tog allra längst tid. Väldigt generöst av dom dock att låta oss få köra koreografin hela fyra gånger inne hos juryn! Annars tänker jag att någon slags standard är två gånger per grupp. Därefter fick vi vänta, då skulle juryn komma överens om vilka som skulle få chansen och bli kallade till callback. Så då ropade dom helt enkelt upp vilka nummer som skulle bli kallade och mitt nummer var ett av de som inte blev sagda.

Trist, självklart! Hade verkligen velat ha detta jobb, och jag tänker alltid fortsätta tycka att jag hade varit perfekt för detta jobb. Visst blir jag lite nedslagen och fylls av en nedslagen känsla. Men än så länge blir jag mer peppad av ett nej till att kämpa på och bli bättre. någon gång ska det bli min tur, och det är bara jag som kan se till så att det blir snarare än senare.

Så jag säger som en god vän till mig en gång sa; Det är bara att bryta ihop och gå vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar