lördag, mars 02, 2013

Andra chansen

Jag tänker fatta mig kort. Så här vill jag att ni rösta ikväll svenska folket:

De första som åker ut och tar jumboplatserna:
6. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello Goodbye
7. Cockies 'n Beans - Burning flag
8. Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora

Helst hade jag velat byta plats på Gadd och Cockies 'n Beans, men Gadd passar inte riktigt i detta format, men jag älskar texten. Den har tagit mitt hjärta!

de fem som är kvar ska enligt mig hamna enligt följande:

1. Robin Stjernberg - You
2. Martin Rolinski - In and out of love
3. Anton Ewald - Beggin
4. Caroline af Ugglas - Hon har inte
5. Behrang Miri - Jalla dansa sawa

Den som jag tror skulle kunna skrälla sig till final är af Ugglas. Speciellt nu när hon valt att slopa sin underliga tysta kör hon hade bakom sig. Jag förstod vad hon ville säga med det, men tycker inte det fungerade riktigt. Låten blir bäst om hon står själv på scenen tror jag. Sedan vill jag säga att Anton är farlig. Låten har verkligen vuxit för mig och numret är grymt snyggt. Alla mammor, pappor, söner och döttrar sitter hemma i soffan och smälter när man ser hans sneda leende.

Med det är såhär jag tippat i MF-klubbens interna tävling, så rösta såhär nu!!

Observera att sista minuten panik förändringar kan komma att ske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar