fredag, mars 01, 2013

Scary Movie och andra tankar

Jag överlevde denna vecka!! Jag vågar nog påstå att jag aldrig har lärt mig så här mycket om mig själv under en vecka. Ibland möts man av stora prövningar både fysiskt och psykisk. Hur tacklar man dessa prövningar? Finns det något bra svar på den frågan? Det är inget jag tänker ge mig in så mycket vidare på, men denna vecka har jag hittat ett sätt som fungerade för mig denna vecka då det verkade som att skulle visa sig en av de prövningstätande dagarna i mitt liv. ag hade lätt kunnat byta ihop och ge upp. Men på något vis reste jag mig efter varje nederlag genom att finna finna min inre styrka och glöd. Men tro inte att jag inte bröt ihop. Fy fasen vad jag har varit nere på botten. Någonstans tycker jag man måste tillåta sig det. Man kan inte trycka undan sina känslor. Tillslut kommer de ikapp dig och slår till hårt utan att du kan göra något åt det. 

Snart är denna fredagskväll slut. jag avslutar denna långa och händelserika vecka med att se på Scary Movie 4 på tv4. Det var det bästa Svensk TV hade att erbjuda denna dag. Följer inte så noga. Jens sover i sängen, han ska upp tidigt imorgon. Han ska åka Vasaloppet i helgen. Fy fan på den.

Jag är så glad att jag har vänner som förstår sig på mig fullt ut och som alltid kommer stå vid min sida.  Jag skiter i att jag inte har tusen vänner så länge jag har dessa få som jag kan säga vad som helst till och de kommer förstå vad jag menar. De dömer mig inte. De låter mig vara den jag är. De får mig att stråla starkare än någonsin. Det värsta är att de är så långt ifrån mig några av dessa underbara människor.

Vad som än händer tänker jag aldrig låta någon släcka min inre glöd. Jag tänker avsluta med att citera texten i Eric Gadds bidrag "Vi kommer aldrig att förlora" som tävlar imorgon. Den har tävlingens bästa låttext enligt mig.

Varenda liten sekund
Varenda värdelös stund
Det gjorde vi till nåt stort.
Medans dom skaka på huvet
Levde vi här i nuet
Och vi drömde ihop.

Vi gjorde alltid nåt stort.

Dom säger att våra 
drömmar är för stora
Men vi kommer aldrig
aldrig att förlora
Blicken mot himlen
Med lyckliga tårar
Men vi kommer aldrig
aldrig att förlora.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar