måndag, februari 24, 2014

Mitt resultat i årets Melodifestival!

Om jag hade haft diktaturmakt över resultatet i årets upplaga utav Melodifestivalen så hade vi fått en helt fantastisk final! Här har jag rankad alla årets bidrag i den ordning som jag tycker borde vara det officiella ;-) Vet inte om det hade varit möjligt pga deltävlingarna och att det ska vara två från varje deltävling osv, men i min interna tävling är det alla mot alla som gäller! 

Så det är alltså de på plats 1-10 som skulle ha utgjort min drömfinal. Intressant att inse att jag endast har med en "riktig" finalist (kan bli två till, vi vet ännu inte vilka som kommer gå vidare från andra chansen) och att det inte blev favorittippade Sanna! Hon kom in på den oturliga 13de platsen. 

Vet inte om jag vågar, kan eller får sätta min fot i Hudiksvall igen efter att ha placerat Ellinor Holmer på näst sista plats... Men det är som jag sa, jag tycker det är otroligt stort att hon får vara med och det visar vilket underbart land vi lever i, men låten gör henne tyvärr verkligen inte rättvisa, men grattis till andra chansen!

Så, här är mitt resultat:
  1. Josef Johansson – Hela natten
  2. Martin Stenmarck – När änglarna går hem
  3. Mahan Moin – Aleo
  4. Helena Paparizou – Survivor
  5. Outtrigger - Echo
  6. Panetoz – Efter solsken
  7. I.D.A – Fight me if you dare
  8. Alvaro Estrella – Bedroom
  9. Janet Leon - Hollow
  10. Little Great Things – Set yourself free 
  11. Linus Svenning – Bröder
  12. Ellen Benedikson – Songbird
  13. Sanna Nielsen – Undo
  14. Oscar Zia – Yes we can
  15. J.E.M – Lovetrigger
  16. Manda – Glow
  17. State of Drama – All we are
  18. Ace Wilder – Busy doin’ nothing at all
  19. Alcazar – Blame it on the disco
  20. Anton Ewald - Natural
  21. Eko – Red
  22. Dr. Alban & Jessica Folcker – Around the world
  23. Linda Bengtzing – Ta mig
  24. YOHIO – To the end
  25. Shirley Clamp – Burning alive
  26. Pink Pistols – I am somebody
  27. CajsaStina Åkerström – En enkel sång
  28. Elisa Lindström – Casanova
  29. Ammotrack – Raise your hands
  30. The Refreshments – Hallelujah
  31. Ellinore Holmer – En himmelsk sång
  32. Sylvester Schlegel – Bygdens son

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar