måndag, april 21, 2014

May there be a countdown - plats 8

Plats 8
Tyskland Elaiza - Is it right


Då har vi kommit fram till plats 8 på min lista med det rätta resultatet i årets upplaga utav Eurovision. ;-)
Det var väldigt länge sedan som Tyskland tog sig upp på min lista. Jag är lite osäker på om jag verkligen hade Lena där när hon gick och vann för några år sedan. Men i vilket fall, välkommen Elaiza, och vilken låt du tar med dig! Jag ropar högt utav glädje. Dragspelet ger det en helt eget sound i årets tävling. Dragspel kan få det att bli lite clownartat eller gammalt, men här kommer den verkligen till sin rätta. Elaizas röst är en utav de mest karismatiska i årets tävling och hon är dödscool på scenen. För mig gör det inget om de vinner, jag skulle inte vara bitter. Det finns ju lite Lena känsla i detta tycker jag, men ser det bara som något positivt. Hamburg 2015? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar