fredag, april 18, 2014

May there be a countdown - plats 9

Plats 9
Island Pollapönk - No Prejudice


En anti-mobbing låt. Helt ärligt så tänkte jag inte på det vid första lyssningen för jag var så upptagen utav att skutta runt utav glädje till refrängen. De allra bästa partierna i denna låt är trummintrot och refrängen. Men de kommer sig till plats tack vare de lite mer kaotiska verserna. Det är en grym låt! Hoppas på att de kan förmedla denna energi på scenen. Det är ett fint sätt att motarbeta något som jag har för mycket egen erfarenhet utav. Jag blir glad utav att man inte måste vara dödsdjup bara för att man jobbar med något tungt, ibland behövs det glädje! Heja Island, ni får min nionde plats. Vill verkligen påpeka att jag tycker att denna är deras absolut bästa låt på en väldigt lång tid, kanske till och med någonsin, och ja, jag tycker den är bättre än Yohannas "Is it true" från 2009. Låt oss nu fira min födelsedag på söndag med denna glädjespridare :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar