torsdag, februari 05, 2015

Dag två har bara börjat

Sitter och dricker det sista av morgonkaffet. Kunde inte somna igår kväll efter all spänning och förväntan efter att ha lyssnat på låtarna so. Tävlar på lördag. Känns så surrealistiskt vad jag är med om. Mer surrealistiskt än om jag akulle få stå på scenen. För dansare är jag ju, det är vad jag jobbar med, men någon journalist är jag inte. Så det känndes som att man hamnat fel (fast ändå rätt) när jag satt i samma rum som de "stora" journalisterna från aftonbladet och fick som de första utanför produktionen höra bidragen.

Igår gjorde vi också vår första intervju med en fantastiskt person som vi kommer se på scenen på lördag. Man får ju lust att baraskrika rakt ut av förtjusning men man plockar fram pokerfacet i stället och försöker få ut något vettigt ur munnen. För även om vi kommerfrån "intresseklubben" så vill man göra en grym intervju. Tänker inte avslöja vem denna person var utan ni får så snällt vänta på publiceringen och tyvärr kommer den att vara exlusiv för melodifestivalklubbens medlemmar.

Schemat i dag består till största del av att bevaka de första repen på scen. Ska bli så kul att se vad de tänker bjuda på. Vi kommer att finnas på melodifestivalklubbens blogg och direktrapportera, jag sköter kameran som jag såsnällt fått låna av en bekant.

Vill ni veta vad jag tycker om låtarna förresten? Gå då in här och läs om våra betyg, denna sida är öppen för alla,även ickemedlemmar: http://melodifestivalklubben.se/nyheter.php?news_id=2868

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar