lördag, februari 21, 2015

Min åsikt om deltävling 3

bidrag 1 Ellen Benediktson - Insomnia
En hel annan sida, den riktiga som hon sjölv säger, om det är någon som missat det. Den är ganska bra. Den går under kategorin för vad jag skulle gilla, men jag är inte störtförtjust hennes röst i just denna komposition. Jag gillar mörkret som finns i den och att den är sansbar

Bidrag 2 Kalle Johansson - För din skull
Jag är inte den som gillar dessa typer av bidrag. Det är en sån där svensk som man kan höra på nån av P-kanalerna på radion som ska fylla den svenska kvoten. Men för att vara en sån låt har den endå litekvalité. Men just nu kan jag för guds skulle inte komma ihåg hur den gick...

Bidrag 3 Andreas Weise - Bring out the fire
Ja, som de flestacbeskrivit den så andas den väldigt mycket Robbie Williams, men den är lite för klen. Det är allt annat än lätt att gå i en sån levande legends skugga. andreas ska ha cred för att jag tycker han hittat en intressant kvalité i rösten som jag skarpt gillar och hoppas han låter blomma ut mer i framtiden.

Bidrag 4 Andreas Johnsson - Living to die
WOW! Varför säger så många att denna är blek? Den är genialisk, ett mästerverk! Mörk och mysterisk. Tung och bombastisk på ett modernt och avskalat sätt. Men solklara vinnare!

Bidrag 5 Isa - Don't stop
Hade vissa förhoppningsr på denna, men blir lite för besviken. Vissa har dragit liknelser till Katy Perry, jag håller inte alls med. Det är är bara socker och skutt och sprall. Det blir för mycket. Finna ingen karaktär. Men i all skränande finns det faktiskt en röst jag gillar. Så jag ger henne några år på sig för att komma tillbaka med ett vettigt bidrag, då kan det bli något.

Bidrag 6 Kristin Amparo - I see you
Återigen går jag emot den ström som verar gå i omdömmen. Jag avskyr denna. Nått så in i. Men med det sagt blir jag inte förvånad om den klarar sig bra. Gillar man I remember love så gillar man denna. Det är en kopia med ny text.

Bidrag 7 Jon Henrik Fjällgren - Jag är fri (manne lea, frijje)
Åh så vacker! Jag blir alldeles rörd. Jag vill springa ut i skogen, jag vill gråta av hjärtsorg och lycka på en och samma gång. Jag vill bara stanna upp och bli hänförd av hans vackra jojk.

Så här vill jag då att resultatet ska bli ikväll:
Till final
Andreas Johnsson
Jon Henrik Fjällgren

Till andra chansen
Ellen Benediktson
Andreas Weise

Femte, sjätte och sjunde plats
Kristin Amparo
Isa
Kalle Johansson

Tack för mig, glöm inte att ladda ner appen och hjärtrösta gratis ikväll på mina favoriter  ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar