onsdag, februari 04, 2015

Nedräkningen har nått sitt slut!

Den officiella nedräkningen har ännu några dagar kvar, men för mig är mätaren nere på 0 idag. För för min del drar Melodifestivalen igång på riktigt idag!

Om det är någon som missat det så ska jag för Melodifestivalklubbens räkning sitta och rapportera från veckans deltävling jämsides med all annan media som täcker detta event som de stora "grabbarna" Aftonbladet och Expressen bland annat.

Jag kommer inte göra detta helt själv, har de två erfarna och fantastiska människorna Magnus och Ida med mig. Känns otroligt skönt och tryggt då jag både tycker personligen mycket bra om dem och de har erfarenhet sedan tidigare utav just detta uppdrag.

Jag hoppas på att jag får chansen att ställa de där frågorna jag inte tycker någon ställer. Jag vill veta mer om arbetet i kärnan, "vad är det du egentligen vill säga?", "Hur medveten är du om vad som händer på scenen?" Jag vill veta vem som egentligen ligger bakom bidraget. Vem är den konstnärliga ledaren? Om det finns någon tanke i det som sker på scenen som är djupare än att "det ska vara en bra show".

Om några få timmar ska vi intervjua en av de tävlande artisterna. Vi har endast femton minuter på oss att försöka gå på djupet, det här blir det allra första vi gör denna vecka. Önska oss lycka till!

Därefter ska vi få höra låtarna.

Fy fasen va kul detta ska bli!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar