lördag, juli 28, 2012

And now: MItt första SOS-samtal

Ja, jag har ringt mitt första 112 samtal!! Men ta't lungt, så allvarligt var det inte...

Minns inte vilken dag det var, tror tisdags, så kom jag till jobbet som vanligt gick in till receptionen, var lite sen och märkte att jag glömt nyckeln ute i moppen. Skulle bara gå och hämta den men möter en kvinna som kommer gående med en äldre dam som ser väldigt förvirrad ut. Kvinnan berättar att hon bor längre bort och hade hittat denna dam hemma hos sig och hon visste inte vart hon var, hur hon kommit dit eller varför. Hon var riktigt borta. Det enda hon sagt var att hon bodde i en husvagn på campingen och att hon hette Lena Gustavsson. De följde med mig in till receptionen. Jag kollade, men det fanns ingen Gustafsson på hela campingen... Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra, ingen kom in och saknade denna dam som bara mumlade det ena än det andra. Så vi ringde 112, eller jag. Shit va snabbt dom svarar!! Men jag vet inte hur mycket nytta jag gjorde, jag sa vilken adress vi var på och så vidare, sedan fick jag ge över lurer till kvinnan som hittat henne, hon hade ju liksom bäst koll på läget. Strax därefter kom en ambulans och hämtade henne.

I går kom denna kvinna in på campingen som hittat damen. Hon berättade att hon sett henne på Hemköp tillsammans med sin man och ville bara säga till mig att hon verkade vara återställd. Mitt hjärta tog ett glädjeskutt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar