fredag, juli 13, 2012

Så ser jag det...

Okej, nu kommer det. Mitt officiella uttalande om Eurovision Song Contest 2013 - Malmö.

Nyheten nådde mig runt 9-tiden på söndagsmorgonen den 8 juli när jag satte mig i soffan för att inta min frukost. Liksom de flesta andra var jag inställd på att få vänta till åtminstone slutet av augusti innan det skulle avgöras.

Om jag på något sätt ska uttrycka en åsikt tänker jag göra det genom att demonstrera min reaktion på nyheten. Mycket förvånad men med en tanke i bakhuvudet som sa "Va mysigt!". Så för de som åker till Malmö tror jag det blir en finare upplevelse. Visst en mindre arena, det har gjort mig både orolig och arg, men den där första tanken jag fick har alltid vägt tyngre för mig.

Jag ska till Malmö. Sekunderna efter nyheten nått mig slängde jag mig över både datorn och telefonen och ringde runt till hotell och vandrarhem i Malmö. Jag tror jag var ute i god tid. Jag har i nuläget två olika boende bokade. Dels ett hotellrum för två med frukost sedan det jag kommer bo i, ett vandrarhem-rum för tre utan frukost men med eget badrum. Det roliga är den otroliga prisskillnaden dessa två emellan men dom ligger i samma byggnad i princip.

Så, vad som än andra säger tänker jag inte tillåta mig dras med denna våg av röster som utropar "skandal!" för varför kalla något skandal som inte ännu har hänt? Visst, jag är också orolig för att inte få mig de biljetter jag vill. Men jag tänker inte gråta över mjölk som kan bli spilld men som ännu inte är det.

Malmö kommer vara otroligt. ESC 2013 kommer vara oförglömligt. Jag litar på SVT, Christer Björkman och övriga team som kommer göra Malmö till en otrolig upplevelse för mig. De ser till att min dröm går i uppfyllelse.

Varför inte bara omfamna detta och älska varandra? Det är väl vad Loreen vill?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar