torsdag, juli 19, 2012

Tallinn!!

Snart sätter jag mig på tåget mot Arlanda! Jag och Jens ska till Tallinn och ha det gött i några dagar, det är sommarens semester för min del :-P

Ni anar inte hur mycket jag har läst på om Tallinn. För en gångs skull har jag gjort min läxa. Jag vill inte missa någonting! Har sedan jag var typ 13 eller 14 år velat åka till Tallinn. Det började med enn SO arbete där man fick skriva en berättelse om en resa runt Östersjön. Jag bilade mig fram i berättelsen och blandade rent skriveri och berättande med fakta om de säder jag besökte. Självklart var Tallinn ett av stoppen. Så det började där. Läste om stadens historia väldigt kortfattat och om hur staden ser ut idag och har sedan dess varit fast! Sedan är det en liten bonus att Tallin varit värdstad för ESC en gång... På tal om det. Jag har haft en liten dröm/tanke att jag skule vilja besöka alla ESC-städer sedan 2000 och frammåt. Men då måste jag gå och titta på arenan det var i! Bara en liten knäpp ESC-nörd grej I guess..

Men nu ska jag dra!! Blir inte nå bloggande antagligen innan jag kommit hem igen, så ha det så gött här hemma i Sverige så ses vi på måndag igen :-)

Kohtumiseni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar