torsdag, september 26, 2013

Disneyland Paris audition

Så idag gjorde jag min första "söka jobb"audition. Det var en väldigt tillgänglig audition då den var på skolan men själva arbetsplatsen är en bit bort. Nämligen Disneyland Paris! Jag ville verkligen ha det här jobbet. En chans att få komma (typ) till Paris, få äntligen bo i Frankrike och få prata franska varje dag så att man kommer ett steg närmare att tala det flytande.

Jag gick vidare från första omgången. Vi var lite över 70 stycken sökande och mer än hälften rök i den första gallringen. I nästa gallring rök alla utom 5 och där tog det stopp för mig. Men jag vill och tänker tro att det berodde på att jag inte kunde börja jobba förrns nästa sommar. Dom sa det själva när de skulle gallra att de sökte nu folk som kunde jobba över vintersäsongen.

Det låter så gamigt och skrytigt att säga så. Men jag hoppas att ni förstår vad jag menar. Jag tror på att man måste tillåta sig själv att tänka så. Man måste alltid vara den som alltid tror på en själv, i alla lägen.

Visst blev jag väldigt ledsen över att inte vara en utav de 5 som gick vidare. Jag ville verkligen vara det trotts att jag visste att jag inte skulle kunna börja jobba när de ville. Men jag är sjukt stolt över mig själv. Jag hade satt mycket press på mig själv som jag lyckades hantera och jag kunde inte ha gjort mycket bättre.

Jag kommer definitivt söka igen. Förhoppningsvis i vår inför sommarsäsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar