torsdag, september 05, 2013

Vilket sinne skulle du välja bort?

Såg precis Burger King's nya reklam där en man möter en ande i en lampa. Såg inte hela, men det gick ut på att mannen i iallafall var tvungen att välja bort tre utav sina sinnen. Först valde han känseln, sedan hörseln, så nu var mannen döv och anden kunde slå till han utan att han kände det när det var dax för att välja bort ett tredje sinne. Han tittade på sin burger king burgare han hade i handen och pekade sedan på ögonen och skärmen blir svart och slogan "Taste is king" kommer.

Detta fick mig att börja fundera. Vilket sinne skulle jag välja bort om jag var tvungen? Absolut inte synen var första tanken, sedan tänkte jag att känseln är nog den man väljer bort först. Men då börjar jag tänka att då kan man ju bryta benet utan att känna det och det blir som för de som lider utav CIPA. Det är ju fruktansvärt. Jag skulle inte kunna dansa, för om jag inte kan känna när jag vrider knät ur led, trampar snett osv... Jag vill inte tänka på vad det kan leda till! Därifrån konstaterade jag att jag inte vill bli av med hörseln. Jag vill höra musiken jag dansar till och alla världens ljud eller synen för jag måste se scenen och mina meddansare.

Då kom jag till det sinne mannen i reklamen valde att behålla, smaken. Första tanken, vad fruktansvärt att inte känna någon smak! Rena tortyren! Men så började jag tänka. Jag har alltid slagits med mina dåliga matvanor. jag har alltid varit tokig i godis och glass och god fet mat vilket har gett mig mina onödiga kilon som bara är i vägen för min dans. Jag vill leva ett sunt "matliv". Ta hand om min kropp genom mina matvanor som funkar allra bäst med det liv jag valt att leva som dansare. Tänk nu om det vore så att man inte kunde känna smak. varför ska man då stoppa i sig godis? Det smakar ju ändå inget! Man skulle kunna leva rena rama hälsokuren och äta allt det där nyttiga som man tycker smakar pyton, för det skulle inte smaka pyton längre! Det finns ingen anledning längre för att stoppa i sig feta såser eller söta bakverk. Inget hindrar en från att endast stoppa i sig det kroppen behöver.

Så nu när jag har fått funderat på det en stund är jag helt säker i mitt val. Jag skulle välja bort smaken. Jag vill välja bort smaken, det skulle nog förbättra mitt liv har jag börjat tro :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar