söndag, september 29, 2013

Planering är nyckeln till framgång

I alla fall för mig om jag vill uppnå resultat. Det jag strävar efter är en hälsosammare kropp och bättre kondition. Alltså, jag vill för en gångs skull ha den där superkroppen som jag suktat efter i hela mitt liv. Aldrig någonsin har jag fått känna att jag har en tränad kropp och än idag kan jag inte säga att den är tränad. Nyckels för mig för att få en slimmad kropp är via löpträningen vid sidan om skolan. Men om jag nu vet om det, varför tar jag mig inte i kragen och sätter igång då? Jo, för att jag slarvar med min planering.

När jag känner att jag inte har koll på dagens/veckans schema så sätter jag mig i soffan och gör inget istället. Det är mitt underliga sätt att hantera den sortens stress på. Jag lägger ner verksamheten. Man tänker på allt man ska göra, borde göra men det blir liksom för mycket så spenderar men två timmar framför datorn i stället.

Så nu ska detta mönster  brytas. Jag har så länge varit så trött på mina dåliga rutiner att jag nästan inte vet vad jag ska ta mig till. Det gäller inte endast det jag nämnt här, utav i alla delar utav mitt liv. Jag har lessnat totalt och har aldrig någonsin velat förändra mitt liv så mycket som nu.

Varje vecka ska planeras så att det åtminstone finns ett slags "grundschema" för veckan med skola, löpträning och mat. Sedan kan alltid oväntade saker dyka upp, positiv eller negativa. Men då kan jag nog bättre hantera dessa eftersom jag vet som ska hända dagen efter osv... Orkar inte förklara noggrannare, jag tror ni förstår vad jag menar.

Så nu ska veckans planering läggas. Imorgon ska jag ut och springa efter skolan. Det har jag sett fram emot hela veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar