torsdag, februari 14, 2013

Brainstorm tävlade för Lettland i ESC 2000 (i Sverige) med låten My star. Några år senare, 2004, upptäckte jag dom i och med att jag upptäckte mitt intresse för ESC. De har än idag en stor plats i mitt hjärta och Renars Kaupers, sångaren, är än i dag en an de personer jag verkligen skulle vilja träffa personligen. I och med att jag åkt två gånger till Lettland på några speciella resor har mitt band till gruppen bara blivit starkare och jag kan inte sluta att fascineras av detta underbara språk. Fick under en av mina resor höra att det ska vara i princip omöjligt att lära sig.

Jag letade på youtube efter låtar från deras album Four shores som jag tycker är absolut magiskt men snubblade över denna låt som jag tycker är ett underbart exempel på hur vackert lettiska kan vara.

Tänk om man hade varit där...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar