söndag, februari 24, 2013

Sleepless once again...

Söndagar innebär en sak för mig: jag kommer somna på måndag. Men andra ord efter tolvslaget. It's always The same... Tittar på Tv och väntar in tröttheten. Hört talas om söndagsångest? Vi är många som tillhör den klubben. Hur tusan blir man av med det?

Imorgon är tanken att jag ska ta mig till gymmet eller ut i världen och springa. Vill helst ta mig ut, så jag får prova mitt nya underställ jag köpte idag. Har längtat efter att få komma igång med löpträningen men inte vågat på grund av kylan. Men nu ska det råda bot på det! Underställ - check! Löparhandskar - check! Let's do this! Aaee fan, har ju ont i vaden! Det är alltid samma sak, efter varje lov får jag kramp i vänster vad, min svaga vad. Men det börjar äntligen släppa. Thank god for that!

Nä, vad då tråkig...

Okej något annat då. Jag börjar bli tjock igen. Nej, va roligt. Jag ska ha klarat min målvikt innan jag åker till Malmö i maj, det bara är så. Säger jag som precis smäll i mig en gigantisk bit kladdkaka.

Om ni vill hjälpa mig, vara en äkta vän, håll ALLA sötsaker borta från mig. Det är som Jens säger, finns det inom mitt räckhåll så äter jag upp det.

Nu måste jag göra någonting åt saken.

Mitt mål: söndag den 12 maj ska vågen säga 65 kilo eller mindre. Det är en vikt minskning på 7 kilo då vågen imorse sa 72 kilo. Det går, det ska gå, det måste gå!

God natt världen

3 kommentarer:

  1. Söndagar är det absolut bästa för "nu ska jag få ordning på mitt liv" – vi kan få ordning på det tillsammans. Går och slänger ut Nutella-burken nu :D

    SvaraRadera
  2. Stumpan, jag är ledsen att du är så lik mig... Inget gott får finnas hemma! Men vi klarar det, ska vi ha avstämning i kväll :-)

    SvaraRadera
  3. Let's make a change people! :-)Bra Jonas! Nu slänger vi ut all skit för tusan!

    SvaraRadera