torsdag, februari 14, 2013

Helgens bidrag

Mina första tankar om helgens MF-bidrag:

1. Eddie Razaz - Alibi
Tillhör David Lindgren kategorin. Den är bra, absolut, men inte lika bra som självaste David Lindgren om ni frågar mig.

2. Elin Pettersson - Island
Intetsägande, långtråkigt, jag känner för att kolla min Facebook. Det är fint, tolka inte det fel, hon sjunger väldigt vackert, men hon trollbinder mig inte varken musikaliskt eller genom sin utstrålning.

3. Ravaillacz - en riktig jävla schlager.
En riktig jävla dålig låt. Blir bara arg och provocerad på ett sätt som får till och med att bli förbannad på Malmberg. Inte bra, verkligen inte bra.

4. Amanda Fondell - Dumb
Den är spännande! Lite segt, men då har man inte fått se hela. Det finns någonting i hennes framträdande som trollbinder mig och hennes röst passar denna låt läskigt bra! Finalvarning för första gången i denna deltävling för mig.

5. Martin Rolinski - In and out of love
Det andas lite BWO, vilket jag hoppades på. Men lite för mycket. Fan då. Jag som ville ha Martin i final. Det känns som att man hört denna för länge sedan och att intresset har slagit av. Den är inte aktuell, men han är fantastisk!

6. Caroline Af Ugglas - Hon har inte
Hade inga höga förväntningar, men oj va jag blev förvånad! Det här var riktigt bra ju! Musiken har en ny slags ton för att vara CaU. Den andra finalvarningen för mig!

7. State of Drama - Falling
Det här faller... Förlåt, kunde inte låta bli. Men den är verkligen tråkig. Ännu tråkigare än Elins bidrag. Den här bara skriker sista placering om sig. Är det något bidrag ni ska missa denna helg är det denna.

8. Janet Leon - Heartstring
Modernt, power men med en twist. Det här är spännande! Hon är ursnygg, sjunger bra och låten känns Innovative samtidigt som den levererar trygg modern pop. Den här skriker också finalvarning!


Här kan du se 1 min klipp från torsdagens genrep:
smygtitta-pa-artisternas-bidrag-i-melodifestivalens-tredje-deltavling-i-skelleftea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar