tisdag, juni 12, 2012

Doing town, snart

Sitter på mammas kontor inne i stan. Vi ska snart ut och göra stan på hennes lunch. We got some shopping to do! Men det är inte till oss, nej nej, det har jag inte råd med! Utan lite födelsedgspresenter :-D Mer säger jag inte.

Ja, blev inga fler inlägg om fotbollen igår. Det tog liksom musten ur mig... Förlora mot Ukraina?! Jag har en riktigt dålig magkänsla om detta EMet alltså. Men jag måste bara får säga, jag tycker så synd om Zlatan! Jag älskar mannen. Han är hård, vältränad, snygg och trotts allt detta har han ett stort hjärta. Sedan är han så full av passion. Åh, han skulle förtjäna så himla mycket att få en stor mästerskapstitel med landslaget. men det är bara att inse, han kommer aldrig få det. Jag beundrar honom att han trotts det väljer att ställa upp för Sverige. Han är vår stora stjärna. Alla älskar honom. Vi lägger allt ansvar på honom, men utan att totalsåga honom när det går som det går. För jag tror att innerst inne så vet vi att fotboll är en lagsport. Det är inte Zlatan som är laget.

Sen vill jag tillägga:
Zlatan är en stor spelare och stjärna. Han är som bäst när han får spela med likasinnade, vilket han får i sin klubb. Man är som bäst när man kan bli lyft och inte bara vara den som lyfter. I hans klubb så lyfter alla varandra till en högre nivå. Man kan spela, man vet vilka framspel som är bäst, man litar på varandra och vet vart man har varandra. I landslaget så kan inte Zlatan bli lyft. han får inte den responsen på plan som han får i klubben. Hans medspelare kan inte lyfta honom, det är bara han som kan lyfta dom andra.

Men tack Zlatan att du gör ditt bästa och försöker lyfta dom andra! Du var så gullig där i spelargången innan andra halvlek när du utropade "Är alla med?!". Zlatan in my <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar