fredag, juni 22, 2012

Glad midsommar!

Börjar dagen med jobb. Började klockan 7 för att fixa frukost åt två ynka personer... Jättekul, verkligen! Men jag fick en liten stund för migsjälv innan det var dax att öppna för dagen, sånt är alltid trevligt :-D

Så nu sitter jag här i receptionen på midsommar! Man kan få komma förbi om man inte har annat för sig, campingen börjar så smått att vakna till liv och emellanåt ringer telefon. Men inte finns det speciellt mycket att göra. Peppar peppar... Tror att det kommer vara ganska lugnt idag. De flesta har redan checkat in under gårdagen, så blir väl mest gammalt hederligt kioskarbete! Frukosten är undanplockad nu, jag har skakat av mig morgontröttheten och solen skiner. I'm happy.

Det är mysigt att vara vaken tidigt, men jobbigt. Det är så fint på morgonen. Stillheten, fåglarna och känslan av att få en stund för sig själv. jag älskar det. Innerst inne är jag en ensamvarg. Jag älskar mina nära och kära, don't get me wrong, men att få vara för mig själv och mina tankar det är nog det bästa som finns.

Ikväll ska jag träffa fina Thérése! Var alldeles för länge sedan jag såg denna människa nu, har saknat henne nå så in i...

That's it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar