måndag, juni 11, 2012

Off we go!

Sådär ja! Då sitter man på tåg nummer två och väntar på att det ska lämna stationen. Gick ju ganska bra trotts allt, dog inte av tristess och stressvett på Centralen. Lämnar i detta nu stationen. Gick till mitt stammis-ställe här på Centralen: Sala Thai. Åt en mellan sushi till ett bra pris och satt där å hängde med mitt japanska bildkryss. Blev lite sådär vardagsmeditativt. Lite rörigt den första kvarten jag satt där, mycket folk, men sedan försvann dom en efter en. Lagom tills des kom han som jag tror är ägaren och vi hade ett "jag känner igen dig"-ögonkast. Blir lite varm i själen av att se honom. En lugn och stadig man i medelåldern som alltid har stått i kassan på söndagarna när jag brukade köpa med mig en mellan sushi hem till Hökarängen förra året. Det Känns så skönt att vissa saker är det samma i en stad som alltid förändras. Vissa saker ska inte förändras!

Jag borde vara hemma innan Frankrike - Englands matchen har avspark, men det är ju SJ jag åker med så ska inte hopps för mycket.

Men vi hade i alla fall tur med vädret i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar