söndag, juni 10, 2012

Fotbollstankar

Sitter i detta nu och tittar på Spanien - Italien, Torres kom precis in om någon vill veta, och sitter och funderar lite. Såna här stora event har en lugnande effekt på mig. But why? Jag vet inte. Men det är något magiskt med stora event tycker jag. Stämningen, fokusen och passionen. Jag kommer på mig själv med att verkligen sakna att få virra omkring på en fotbolls plan och låta adrenalinet och vinnarskallen ta över mig. Så sjukt mäktig känsla det där. Det går inte att uppnå det riktigt med dansen. Men alla lagsporter har något magiskt över sig, speciellt fotboll. Man är utomhus och andas frisk luft, man har hela sitt lag bakom sig och man har motståndarna framför sig. Man vill bara meja ner dom, ta sig förbi dom och besegra dom!

Fotboll är fantastiskt! Heja Spanien!
Venga Venga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar