måndag, juni 11, 2012

Hatar SJ

Och där blev det officiellt! Jag missar min anslutning i Stockholm. Med 7 minuter...
Så jag får så snällt sitta och vänta in nästa tåg som går två timmar senare!! Fy fan SJ rent ut sagt.

Okej, men jag ska försöka vara positiv. Nu har jag tid för att tröstäta en sushi på mitt stammis-ställe på Centralen.

Men snart tappar jag lusten för SJ. Men vad ska man göra?! Om bott längre norr upp hade man kunnat ta flyget, men nu är det Hudik man komer ifrån. Ta någon buss vet man tar evigheter och är inte lika bekvämt. Men tåg är ju det perfekta färdsättet! Det går fort (motargument kommer lite senare i texten), är bekvämt, och inte tusen olika stopp.

MEN

Eftersom att det nu är SJ jag åker med så är dessa påståenden inte riktigt sanna. Visst, det går fort, när tåget väl är i rörelse. Men det stämmer inte heller helt och hållet. Jag har flera gånger varit med om den så kallade "reducerade hastigheten" pga olika tekniska felaktigheter med tåget eller signaler.
Sedan tyck SJ vara en olyckfågel. Det är alltid saker runt omkring själva tåget som inte fungerar som det ska. Stopsignaler som lyser, signalfel eller andra elfel.
Sedan kan man inte vänta in varandra. Ja, jag skulle bli sur om mitt tåg från start är försenat. Men jag kan tänka mig in i den andras perspektiv. Jag kan "ta en för lagt" och bli tio minuter försenad från start och låta en annan stackare få komma med detta tåg i stället för att vara tvungen att vänta i TVÅ TIMMAR på nästa tåg. För det är verkligen det det handlar om. TIO MINUTER. Kom igen SJ!

Så, nu har jag fått ur mig det!
Man kanske borde starta stödgrupper för utsatta personer som varit med om SJs klanteri?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar