tisdag, juni 26, 2012

Major drama!!

Kom precis in ett par av utländskt ursprung och ville checka in på campingen. dom var två vuxna och fem barn. FEM BARN!! Hos oss är standardpriset 250 kr för en elplats (upp till 2vuxna och 2 barn) sedan kostar det 25 kr extra per unge och natt. Så då skulle dom alltså betala 325:-/natt. Sedan ville dom checka ut 17.00 på eftermiddagen! Det kostar extra då man ska checka ut 12.00 från campingen. under HC helgen sa vi 100:- exktra fram till 16.00 sedan blir det ett nytt dygn alltså 250 kr.

Tror ni inte dom skulle tjafsa emot? Och på ett sånt omoget sätt:
" har du barn?!"
- "Nej, det har jag inte..
Jag ser det på er!      (Like, vad har det äns med saken att göra?!)
"Ni i Sverige har bara ett eller två barn! du sa ju att det kostar 250 kr?!"
- Ja, det är standardpriset för upp till 2v o 2b..
"Förrut har vi inte behövt betala så mycket, ni e dom enda i Sverige som tar betalt så. Det är diskriminering!"
Vid det här laget kan inte en dam längre bak i kön hålla sig längre utan lägger till:
- Man tar faktiskt betalt så i hela Sverige och till och med Danmark, så det är inte alls ovanligt!
Lite så håller diskussionen på och jag känner att jag inte vet om jag vill ha dessa på campingen och jag får till och med säga saker som att jag har fått dessa instruktioner om priset av min chef och jag som anställd kan inte göra någonting åt det etc. etc.. Tillslut (tack och lov) säger dom:
"Nä, då vill vi inte bo här, om det ska vara så! Vi åker vidare!"

Tack och hej säger jag och känner hur mitt självförtroende växer sig lite starkare! Tack de fina damerna som stod på min sida!! Kärlek till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar