onsdag, november 12, 2014

Skopje Fest bidrag 11-15

Livebloggingen fortsätter! Här kommer mina utlåtanden om bidrag 11 - 15. Länk till sändningen finns i mitt tidigare inlägg. Skrev inte det i det tidigare inlägget, men mitt betyg är som den traditionella ESC-poängen, nämligen 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 och 12.

11. Aleksandar Tarabunov & Toni Mihajlovski - Marija
Betyg: 6
Gött sound! Jag gillar låten och faktiskt den lätt töntiga dockteatergrejen i bakgrunden. Men jag förstår inte vad gubben har där att göra?

12. Aleksandra Janeva - Vo tvojot svet (In your world)
Betyg: 12
Kvällens bästa ballad! Och kanske kvällens bästa sångröst. Stabilt, snyggt och proffsigt. En storfavorit för mig!

13. Miyatta - Zaljuben (In love)
Betyg: 3
Varför försöra en relativt bra låt med smaklöst nummer?  Men det stör mig inte lika mycket som hennes svaga sångröst. 

14. Tamara Todevska - Brod sto tone (Sinking ship)
Betyg: 10
Åh, nu blev det svårt. Här komm ännu en till ballad framförd av en fantastisk sångröst. Den här måste hamna högt i resultatet. MEN, jag tycker att den är lite för oinovativ. VO tvojot svet var lite mer nytänkande, så denna blir kvällens hittils näst bästa ballad!

15. Sanja Gjosevska - Sakam da letam (I want to fly)
Betyg:12
Här Kom en Zara låt. Men den är endå inte helt i Zarasound. Finns inte en enda låt som liknar denna i startfältet. Ja, det här är en låt jag kommer vilja lyssna på igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar