onsdag, november 12, 2014

Skopje Fest bidrag 16-20

Här kommer kvällens fem sista bidrag!

16. Nade Talevska -  Znam (I know)
Betyg: 6
Jag har en riktigt soft spot för teckenspråk. Så där fick denna många poäng av mig och allt var så fint och bra fram till rösten sprack. Efter det blev den aldrig hel igen. Aj. Smärtsamt.

17. Viktorija Loba - Edna edinstvena (One and only)
Betyg: 5
Lite för mycket kvällsunderhållning påsolsemestern på Mallorca. Hade kunnat varit ett portugisiskt bidrag. Men hon får en eloge för att det är medryckande!

18. Verica Pandilovska - Samo za tebe (Just for you)
Betyg: 4
Oj, sömnpiller. Men det blev i alla fall bättre i refrängerna. Den var faktiskt riktigt bra. Men verserna är horribla och hon har tyvärr nog Makedoniens sämsta scennärvaro. Ja, hon tar i, hon viftar lite med armen men jag känner ingenting, nada.

19. Nina Janeva - Bluz za… (Blues for…)
Betyg: 5
Blues har liksom aldrig varit riktigt min cup of tea, och denna övertalar mig inte om annat. Men hade hon haft en lite mer vräkig och ta-mig-med-storm röst så hade jag kanske kunnat tänka om. Men nu har hon en ganska ljus och oskyldig röst. Det fann sig inte riktigt här, det hela blev medelmåttigt.

20. Dimitar Andonovski - Se shto ti vetiv (Everything I promised)
Betyg: 13
Det var såhär jag ville att bidrag nr 3 Eskenski lisja skulle låta! Åh, här hade man verkligen sparat det bästa till sist! Vill sänka alla andras poäng för denna är i en egen liga. Äh va fan, här är det jag som bestämmer. Jag spräcker poängen, den får en 13!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar