tisdag, november 25, 2014

Zara leker MF-reporter!

Har suttit idag och följt livechatten med dagens artistrelease till nästa upplaga av MF. På livechatten via MFs hemsida kunde man ställa direkt sina frågor till artisterna och jag fick fram en hel del frågor så jag tänkte varför inte publicera dessa här på bloggen? Här kommer första delen av frågor jag fick fram innan chatten tog en paus. Vill du läsa hela chatten så kan du göra det HÄR

Annika Herlitz – Ett andetag, deltävling 4
Zara - Hej Annika! 2008 tog du examen från BA i Göteborg (tog själv examen från danslinjen där i våras) och du verkar sedan dess haft en fantastik karriär som nu tagit dig till MF. Känner du att du haft nytta av vad du lärt dig där nu när du ska inta MF-scenen?
Annika - Hej! Jamen självklart, jag har ju jobbat som musikalartist sedan jag gått ut Balettakadmien, och jag inte tänka mig att jag hade gjort det om jag inte gått det treåriga där.

Andreas Johnson – Living To Die, deltävling 3
Zara - Hej Andreas. Så exalterad över att se dig tillbaka på scenen i MF! Tycker du att MF har förändrats på något sätt sedan du debuterade 2006?
Andreas - Hej! Ja, det kan man säga, men från mitt håll var det början av en förändring. Folk från olika genrer har kommit in i tävlingen. Det är positivt. Sedan kan man alltid ha synpunkter på vissa ploj-nummer, men det ska ju vara underhållning också.
Zara - Du har ju under dessa år i Melodifestivalen blivit anklagad av media för att plagiera dina egna tidigare låtar. Hur har du hanterat det? Har det påverkat dig i ditt arbete?
Andreas - Inte nämnvärt. När det gäller Mello kommer plagiatflaggan upp konstant. Kan iknte säga att det stört mig nämnvärt, och jag kan tycka att det inte funnits fog för det heller

Dinah Nah – Make Me (La La La), deltävling 4
Zara - Hej Dinah Nah! Hur skulle du beskriva personen bakom artisten?
Dinah - Nah - Hej! En tjej med skin på näsan, men väldigt ödmjuk. Hatar orättvisor. Kärlek är min religion.
Zara - När du står på scenen i Örebro i februari, vad är det du vill förmedla till publiken?
Dinah Nah - Kärlek och mycket energi... 

Isa – Don’t Stop, deltävling 3
Zara - Hej Isa! Du är ju junior SM-vinnare i streetdance. Kan vi förvänta oss ett nummer fyllt av dans?
Isa - Hej! Absolut, men jag kommer även fokusera mycket på sånge. Ni kommer inte bli besvikna på dansen.

Kristin Amparo – I See You, deltävling 3
Zara - Hej Kristin! Kan du avslöja någonting om planerna för hur ditt bidrag kommer se ut på scenen?
Kristin - Hej! Det kommer att vara väldigt enkelt, så att musiken är i fokus. Tanken är att inget ska störa. Det vore fantastiskt om det var en flygel och jag, det räcker gott. Men inte med mig bakom flygeln, det blir nästa gång. :)

Caroline Wennergren – Black Swan, deltävling 4
Zara - Hej Caroline! Det var ju exakt tio år sedan du deltog senast i MF. Var det planerat så från början?
Caroline - Hej! Nej, det var det inte. En lyckad slump. Det är mer än skoj att vara här! Jag kan inte beskriva det med ord.

2 kommentarer: