måndag, mars 09, 2015

25 pass innan 25 årsdagen #4

Trots att jag visste att jag skulle ut idag och varit lite taggad inför att "börja en ny vecka med en uppfriskande runda" så var det tunga ben jag släpade med mig. Eller från början var sinnet tungt. Har ända sedan Jens började veckopendla till Oslo tyck att måndagar är lite extra tunga. Man vaknar på morgonen och då har han redan åkt. När han fortfarande jobbade i Göteborg var hand redan på jobbet i princip när jag vaknade men han brukade alltid komma in och mysa en liten stund innan. Jag älskar det! Men det blir bara den en gång på måndagar kl 05.45 sedan åker han och jag somnar om och sen får jag vänta till torsdag eller fredag innan jag får hålla om honom igen. Så måndagar är inte en favoritdag.

Men som sagt, en runda piggar alltid upp en och sagt och gjort, När jag trotsat mina måndagsdemoner tog jag mig ut i solen. Vilken "värme"! Jag trodde inte att jag skulle springa utan vare sig halsmuff eller vantar idag, men så blev det. Jag hade den största svackan i början dag faktiskt hittills av mina 4 utförda pass, men tiden visar att det var min snabbaste runda so far. Haha, helt sjukt. Men det är väl bara att tacka och ta emot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar