onsdag, mars 04, 2015

Spring för livet!

Okej, så här ligger det till. Från och med i dag så ska jag börja fokusera mer och mer på min livsstil i bemärkelsen träning, kost och mentalitet. Något jag velat göra länge men fastnar i invanda mönster och dåliga spiraler. Jag har inget jobb, så har egentligen all tid i världen att göra vad jag vill med mitt liv dagtid. Måndag, tisdag, onsdag och torsdag dansar jag på Twisted feet och har hittat en ny glöd och inre driv i mitt dansande och det är hög tid att jag tar vara på den. Men det är svårt att hålla sånt uppe. I maj ska jag springa Göteborgsvarvet för tredje gången och jag har sprungit tre gånger hittils i år. Visst, jag har tränat annat, men inte alls så mycket som jag hade kunnat göra!

Detta är min tanke:
Jag ska här på bloggen börja skriva mer om min träning, kost och mentalitet. Låta det bli lite mer som en träningsdagbok över mina framsteg, och bakslag. Jag tror att det kan vara intressantare att läsa om än vad jag har sett på TV osv. Ofcourse kommer jag inte sluta skriva om allt annat jag brukar skriva om. Men jag ska använda mig av bloggen för att förhoppningsvis både inspirera er och mig själv till att kämpa på.

Så här kommer det första inlägget!

Idag blev det en lugnare 3,9 kilimetersrunda på tiden 24.51. Blev glatt överraskad att se att medeltempot låg på 6.22/km, vilket är en ganska bra hastighet för mig. Det gick lite tungt, men inte så farligt ändå med tanke på att jag inte sprungit en enda gång under februari. Dans är inte en dum träningsform blev min tanke :-) Nu blir jag sugen på att ge mig på en running streak, men jag tror jag ska hålla på den idén och se till att komma ut minst två gånger i veckan till en början.


Men man kanske ska planera in en runningstreak i april. Det vore väl en perfekt födelsedagspresent till mig själv? Åh, ja nu vet jag! Jag ska ha avklarat 25 löppass innan min 25årsdag. Det är en grymt bra utmaning :-)

Jag fyller år den 20 april


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar