tisdag, mars 10, 2015

Det som berör mig

Hittade denna hemsida: https://jonatancerradamusic.bandpage.com/ där man som namnet antyder kan lyssna på och se klipp från Jonatan Cerradas musikaliska karriär. Finns en hel del där som jag faktiskt inte hört tidigare, vilket gjorde mig lycklig. Den som känner mig vet hur starkt jag känner för Jonatan Cerrada och för et som inte vet så skulle han vara den enda "kända" person jag skulle välja att träffa om jag bara fick ett möte med en person och that's it liksom. Vet ni inte vem han är, googla, så kan ni sedan lista ut varför han betyder så mycket för mig.

Jag satt här och lyssnade igenom båda "nya" och gamla låtar på denna sida och så hittade jag den engelska versionen av "A chaque pas" som då heter "I still believe", det är denna låt som är grunden för allt jag känner för Jonatan, och även om i original så är låten på franska då har jag hört den på engelska tidigare. Men det var länge sedan nu. Men som sagt, jag hittade den här och började lyssna, efter tre strofer brast något inom mig. Tårarna bara sprutade. Jag vet inte riktigt varför, har burit på ett grått moln de senaste dagarna känner jag. Mens kanske, it's that week, men nej det känns inte som så. Känner att jag sitter fast i livet. Kan vara det. Begravde min morfar i helgen. Kan vara det. Men oavsett vad så fick de tre första stroferna mig att börja stortjuta. Jag vill bara att det ska släppa någon gång. Jag vill inte att folk jag älskar ska försvinna, jag vill komma ut från min bur. Jag vill bli en riktig dansare som tjänar riktiga pengar och betalar sin egna hyra. Jag vill gå vidare. Jag vill lyckas och vara lycklig. 

Jag ville gå efter dansen idag och köpa den nya Ben&Jerry's smaken kanelbulle och tröstäta i soffan och tycka synd om mig själv och kalla mig själv för fet och ful. Men jag gjorde inte det.  Jag vill dela sånt här med er, så ni och jag själv kan gå tillbaka och se vad för inre resa jag gör. Jag vill inget annat än att övervinna dessa demoner jag bär på. Men det jag vill säga innan ni helt tappar intresset och tycker jag låter som ett emo-fall är att jag behövde få gråta till Jonatan Cerradas musik idag. Jag gjorde trots allt framsteg. Jag köpte inte den där glassen och orsakade inte en ond spiral för kvällen. Jag vet precis hur den hade blivit om jag gjort det, för det har jag gjort så många gånger tidigare. Jag hade smällt i mig den på en kvart, gråtit, hatat mig själv för att jag åt den. Kollat på mig själv i spegeln och sagt åt min spegelbild att "du är det fulaste jag sett", jag hade försökt att gå och lägga mig, gråtit i några timmar till, kallat mig själv några fler fula ord, pekat ut alla egenskaper som gör mig till en dålig flickvän och till slut somnat mitt i gråten. Men jag gjorde aldrig det. Jag gick hem, åt en relativt riktig middag, pratade med Jens, grät till "I still believe" och funderade lite. Det går åt rätt håll. 


Don't ever give up, sometimes the road is long
Don't ever give up if you feel your fire is gone
Remember when the rain is falling, the sky is turning blue
Don't ever give up on me and you

I still believe you are the one, I still believe our dream will come
I still believe love will find a way
If you believe in who I am, come on baby, take my hand
Don't give up, 'cause love won't let us down

Won't ever give up 'cause I know the real thing
I won't ever give up when my soul is trying to sing
Remember when the tears are falling, it could be because of love
I won't ever give up on what we have


I still believe you are the one, I still believe our dream will come
I still believe love will find a way
If you believe in who I am, come on baby, take my hand
Don't give up, 'cause love won't let us down

But you can say the prayer 'cause I know heaven is right here
Deep inside I know you still believe...

Don't ever give up, sometimes the road is long
Won't ever give up even when my fight has gone


I still believe you are the one, I still believe our dream will come
I still believe love will find a way
If you believe in who I am, come on baby, take my hand
Don't give up, 'cause love won't let us down
I still believe that you are the one.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar