torsdag, oktober 24, 2013

De underskattade

Låtarna man borde ha uppskattat mer än vad man gjorde. Om man frågar mig, och jag har ju alltid rätt.


Rasmus Viberg - Social Butterfly (2011, 6a i deltävling 1)

Han fick en del dålig kritik angående att hans framträdande och utstrålning skulle vara åt det fattiga hållet. Jag kan inte se det. Visst, man ser att han inte är en artist med massa erfarenhet, men han är långt ifrån fattig på scenutstrålning om man frågar mig. Älskar hans lilla Christian Wals aura och låten kan jag inte sitta still till. Gillar även kubernas återkomst, det är inte första gången vi ser dom i MF eller ESC-sammanhang!

Andreas Lundstedt - Aldrig aldrig (2012, 7a i deltävling 2)
De gånger Andreas Lundstedt deltagit som soloartist är så mycket bättre än när han gör det tillsammans med Alcazar. Denna låt är kanske hans sämsta solo-bidrag, men den är ändå en utav mina absoluta favoriter utav alla MF-bidrag. Så snyggt koreograferat både för scen och TV. Ett ultimat bidrag som är så intressant på så många plan. Varför blev det ingen finalplats?!

Hanna Lindblad - Manipulated (2010, 5a deltävling 2)
De som känner mig kunde nog räkna ut att denna skulle komma, har talat gott om denna mer än en gång och uttryckt mitt missnöje med den uteblivna finalplatsen. tror jag är extra bitter just för att vinnaren detta år (Anna Bergendahl) allt annat än förtjänade sin finalplats i mitt tycke. Så vad har folk då missat med denna? Hanna är fantastisk. Han kan sjunga, hålla grym karaktär och har MFs vassaste dévélopé i de högsta klackarna. Koreografin är... ja jag hittar inte ord. Jag kan bara säga en sak. Detta är mitt drömbidrag, jag vill göra detta!

Karl Martindahl - Love turns water into wine (2004, 3a i Andra chansen)
Någon som kommer ihåg underbara Karl Martindahl? Hans silkeslena röst och hundvalpsögon i kombination till dessa ljuvliga toner är ju oemotståndliga! Tror att han var min lilla trevande förstasteg mot att inse hur underbar denna värld av schlager var. Den här är ju så fin, och lättsam. Han kom ju typ så nära man kan en finalplats men ändå inte nå hela vägen. I mitt tycke skulle man bytt ut Andrés Esteche mot Karl. Hade blivit mycket bättre så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar