torsdag, oktober 17, 2013

Jag har en vän

Det finns en person som jag alltid vet kommer stå vid min sida och alltid vara min starka vän jag kan vara mig själv hos utan att bli dömd. Hon kommer alltid se på mig och säga "Du är grym!" oavsett vad för tokigt jag har gjort. Jag önskar så innerligt att jag kunde träffa henne varje dag och alltid ha henne här hos mig när det är lite tufft att leva.

Hon kom in i mitt liv när det var lite ensamt och jag kände att jag nog inte var tillräckligt älskvärd eller dög. Från första stund tog hon emot mig och släppte in mig i hennes liv. Hon visade mig alla hennes sidor, och jag älskade varenda en utav dom. Just för att hon inte var perfekt, men hon var en ärlig människa. Vi har haft många härliga samtal om livet och människan och vi delar samma uppfattning i många utav dessa frågor.

Det finns en otroligt stor skillnad mellan oss. Hon vill ha en stor familj med många barn medans jag för alltid vill vara barnlös. Men vad spelar det för roll? Sådana skillnader gör bara ens relation mer intressant och vi förstår varandras livsönskemål på ett mycket djupt plan.

Vi är båda två väldigt passionerade personer. Vi drivs utav magkänslan. Vi dömer inte andra, för vi delar visionen om att varenda människa är en underbar individ. Många, många gånger har hon sagt till mig att jag är underbar, älskvärd, fantastisk och en bunt andra superlativ som man ibland behöver höra. Hon är en stark klippa i mitt liv och jag vill inget annat än att vara detsamma för henne.

Det fantastiska är att hon ska bli mamma, och jag vet att hon kommer bli en utav världens mest fantastiska mammor! Jag ska erkänna att jag är livrädd och vet inte hur jag kommer reagera första gången jag får träffa hennes lilla son. Men jag vet också att hon kommer förstå min rädsla och hjälpa mig, för både hon och jag vet att jag kommer älska hennes lilla knodd!

Du är en underbart vacker vän Thérése Bergström!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar