måndag, oktober 07, 2013

En helg i Schlagerns tecken

Älskar helger som denna!
Det var dags för Melodifestivalklubbens årsmöte och klubbträff som denna gång höll till i Linköping. Vi var ett gäng som åkte ner redan på fredagen och deltog i en ESC-round up. Där kollade vi på ESC finalen i Malmö och röstade på bidragen för att komma fram till en alternativ vinnare. Självklart gav jag min tolva till Ungern, men norskan vann. Som jag gissade.

På lördagen var det så dags. Dagen jag med fasa och spänning sett fram emot. När årets årsmöte skulle vara avklarad var jag förväntad att gå med i styrelsen för hela klubben. Och visst blev det så! Ser fram emot att ta reda på hur jag kan axla detta ansvar.

På kvällen var det dags för årets kanske största höjdpunkt, klubbträff! God mat, lite alkohol (som inte var free), massa bra musik och en stor bunt goda vänner. Hur kan det misslyckas? 

Förresten, linnet jag valde för kvällen är köpt i Luxemburg. Känns inte det lite magiskt?


Ellinor Franzén - Kvällens första hemliga artist!

Maarja - Kvällens andra hemliga artist

Sanna Nielsen - Den tredje hemliga artisten
Som visade upp sin sko som gick söder under uppträdandet :-P

Mycket dansgolv blev det!

Jag och Martin på dansgolvet

Jag och min roomie!

Jag och Gustav, en god schlagervän!

Lite mera dans

Och lite mera ben... :-P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar