måndag, oktober 14, 2013

Pillermänniska

Jag har kommit på mig själv med att jag har blivit en pillermänniska. Innan ni häpnar och får en fruktansvärd bild utav mig stoppa i mig massa värktabletter och annan skit ska jag förklara mitt begrepp "pillermänniska". En pillermänniska tar sig friheten att ta hand om sin kropp genom att bland annat äta piller. Men även med andra medel. Det är ingen knarkare, utan en medveten människa. Tror man måste vara någon som sysslar mycket med konstnärligt kroppsarbete. Man vill må bra, både i kropp och själ, in och utvändigt. Det är en kortfattad presentation utav en pillermänniska.

Men som sagt, jag har blivit en utav dem. Här ska jag berätta lite kortfattat vad jag har för rutiner. Då kommer ni se att jag inte äter så många tabletter egentligen:

Kalcium/magnesium-tabletter
Två gånger om dan, när jag känner att det behövs.
Okej, dessa är fantastiska. Kalla det placeboeffekt eller ej, men de fungerar. De äter jag för att förhindra den ack så vanliga träningsvärken. Visst, men kan inte komma ifrån den. Men ibland kan man känna sig stel. Då är dessa perfekta. Jag tar de även i förebyggande syfte. Jag vet att tisdagar är stela dagar, så börjar alltid på måndagar, kör sedan tisdag och om det behövs även onsdag. beroende på vad det varit/blir för vecka. Det är tydligen viktigt att det är just en kombination utav kalcium och magnesium. Finns på Life. Mycket prisvärda om du frågar mig!

ACO acnelösning
1-2 ggr/dag
Jag vet, jag har inte acne. Men vissa perioder så säger det pang och så är ansiktet ett frodigt fält för finnar och bletor. Inte kul. Har testat mig fram och insett att ACOs är effektivast! Det kan svida lite, mycket om man har ett öppet sår. Men oj så effektivt det är! På några dagar är ansiktet finnfritt. 

Valerina forte-tabletter
Två tabletter 1 h innan sömngång 1-2 tabletter när jag går och lägger mig.
Har hela mitt liv haft sömnproblem. Eller snarare, insomningsproblem. Idag går det för det mesta bra, men vissa dagar vet man att det kommer bli jobbigt. Då tar jag fram mina Valerina forte-tabletter. Det är väl de tabletter jag tycker mins om. Vill helst slippa tabletter utav denna typ, men ska man upp tidigt dagen efter så vill man sova. Men dessa räknas som naturläkemedel och har fått bra omdömen.Så om man bara behöver lite hjälp så rekommenderar jag dessa.

Bio-Oil
2 ggr/dag i minst 30 dagar.
Har precis börjat. Ska använda det på ett ärr/ojämn hudton jag har fått på magen efter att jag på midsommarspillde kaffe över mig. Så får återkomma i frågan om hur detta fungerar. Kan även användas för bristningar, åldrande hud och uttorkad hud. Värsta mirakelkuren då med andra ord. Köpt på apoteket.

Ricinolja
ca 4 ggr/vecka
Mirakelkur för håret. Det blir friskare, starkare, vackrare och viktigast utav allt LÄNGRE! Det fungerar tycker jag. Mitt hur växer otroligt långsamt men ricinolja hjälper till lite i processen. Finns på apoteket bland annat.

Utöver detta kör vi på en C-vitamin brustablett/dag, peeling för ansikte och kropp 1-2 ggr/vecka och allt annat "vardags"-spa som man kan ha för sig.

Har beställt ett tandblekningskit som jag hoppas kommer nästa vecka. Fy, vad fåfäng jag blivit...

Så det är det jag har för mig. Det är sånt som jag tycker fungerar. Nä, nu är det dags för kvällens ACO omgång :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar